Liczba subskrypcji usług mobilnych na świecie osiągnęła poziom 5-ciu miliardów

150x110

Ericsson dostarcza w Polsce dostęp do sieci 42Mb/s

W tym tygodniu został osiągnięty kolejny kamień milowy. Internet mobilny osiągnął poziom 5 miliardów supskrypcji. W dużej mierze udało się to osiągnąć dzięki rynkom wschodzącym jak Chiny, czy Indie.

W Polsce, Ericsson pozostający liderem w dostarczaniu rozwiązań mobilnych przeprowadził z sukcesem testy przepływu 42 MB/s dla firmy Polkomtel. Zwiększenie przepustowości rozszerzy możliwości mobilnych usług internetowych świadczonych w Polsce

Zwiększenie przepustowości sieci mobilnych jest przepustką do kolejnych usług multimedialnych. Ericsson dostarcza w Polsce także IP Multimedia Subsystem (IMS), który umożliwia realizację zaawansowanych usług multimedialnych oraz stanowi bazę do rozwoju usług opartych na LTE

W 2000 roku, około 720 milionów ludzi miało subskrypcję usług komórkowych, to mniej niż dziś w samych  Chinach.

Liczba subskrypcji usług szerokopasmowych w telefonii komórkowej rośnie w podobnym tempie i oczekuje się, że trend się utrzyma do ponad  3,4 miliarda w roku 2015 (z 360 mln w 2009). Badania wykazują, że niedługo 80 procent wszystkich ludzi łączących się z internetem będzie to robić za pomocą urządzenia mobilnego.

Dla niektórych jest to tylko kwestia wygody, dla innych konieczności. Subskrypcje usług mobilnych umożliwiają dostęp do banku lub na w nim rachunek bankowy. Możliwe stały się też przekazy pieniężne dla osób, które w żaden inny sposób nie mogłyby tego osiągnąć. Rybacy i rolnicy mogą uzyskać szybkie aktualizacje o nagłych zmianach pogody. Mieszkańcy wsi uzyskują lokalną pomoc medyczną. Natomiast dzieci mają dostęp do edukacji online. Mobilne usługi ułatwiają codzienną działalność małych firm i są napędem wzrostu gospodarczego.

W bardziej dojrzałych rynkach połączone urządzenia – chętniej niż ludzie zmierzają ku zwiększeniu ruchu w sieci.

Zgodnie z prognozami firmy Ericsson (NASDAQ:ERIC) w ciągu dekady osiągniety zostanie poziom 50 miliardów połączeń.

Krajobraz komunikacji szybko się zmienia i w grudniu ubiegłego roku nastąpił kolejny przełom gdy ilość danych przesyłanych za pośrednictwem usług mobilnych była większa niż ilość ruchu generowanego z połączeń głosowych.

Komunikacja Machine-to-machine, lub M2M, będzie kluczowym elementem dalszego rozwoju branży telefonii komórkowej. Dla przedsiębiorstw energetycznych może być inteligentnym systemem mierników służących zwiększeniu efektywności biznesu i cięciu kosztów prowadzonych operacji. W transporcie oznacza to optymalizację rozwiązań śledzenia trasy i poprawy bezpieczeństwa pojazdów na drogach.

Cyfrowe znaki, które mogą być aktualizowane zdalnie, aparaty fotograficzne, którymi można wysyłać zdjęcia na drugim końcu świata, a nawet automaty z wodą, informujące o kończącym się zbiorniku. Umożliwia to technologa Machine-to-machine.

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2009 r. uzyskała przychody w wysokości 206.5 mld SEK (27,1 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.ericsson.com/pl

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska